Servicedesktekniker till Malmökontoret

Kontakta mig!

Nu söker vi nya kollegor till vår 1:st line support. Har du något års erfarenhet och söker nya utmaningar? Då har vi jobbet för dig!

Saldab expanderar och behöver nu utöka sin organisation med en servicedesktekniker till huvudkontoret i Malmö.

Saldab är ett framgångsrikt IT-företag med fokus på hosting, hybridlösningar, molntjänster och funktioner. Sedan starten 2009 har Saldab vuxit stadigt och är i dagsläget 80 anställda på sina 5 kontor – Stockholm, Göteborg, Malmö, Jönköping och Lund. Saldab är ett gasellföretag och har fått utmärkelsen de senaste fyra åren i rad. I denna snabbt växande organisation ges du möjlighet att ta dig an nya karriärsutvecklande utmaningar i sällskap av kompetenta, hungriga och positiva kollegor. Läs mer om Saldab på www.saldabit.se 

Arbetsuppgifter

Vi söker dig som tidigare har arbetat med 1:st line support och brinner för att ge bästa möjliga service gentemot slutanvändaren. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

  • Bevakning, utförande och uppföljning av uppdrag som inkommer via servicedeskens telefonsystem, ärendehanteringssystem eller övervakningssystem
  • Ärendehantering och åtgärder enligt ITIL
  • Kvalitetssäkra, dokumentera och hålla befintlig dokumentation uppdaterad
  • Felsökning av hård- och mjukvara samt lättare felsökning på servernivå
  • Backuphantering

Arbetet sker via telefon och mailkontakt. Till din hjälp kommer du att ha tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas och olika fjärrstyrningsprogram.

Din profil

Som person ser vi att du är initiativrik och kan arbeta med god struktur. Du är engagerad, kommunikativ och uttrycker dig med lätthet i tal och skrift, både på svenska och engelska. Kvalitet är viktigt för dig och med stor ansvarskänsla och noggrannhet tar du dig an dina uppgifter. Du har en genuin förståelse för IT och med pedagogisk förmåga kan du involvera kollegor och kunder på ett professionellt sätt.

Vidare är du en servicemänniska ut i fingertopparna. Du vet hur du ska bemöta kunden oavsett vad problemet är och avslutar alltid samtalet med ett leende på läpparna.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av följande:

  • Windows server
  • Citrix
  • Microsoft
  • Officepaketet
  • Exchange
  • Ärendehanteringssystem
  • Remote telefonsupport

Vi kan erbjuda dig

Saldab är ett framstående IT-företag som tillhandahåller en innovativ och trivsam arbetsmiljö där det ges stor möjlighet till utveckling.

  • Vi jobbar med några av Sveriges mest spännande företag och här ges det möjlighet att arbeta inom olika segment och branscher.
  • Vi tar vara på våra talanger och ser till att utveckla individen, både på lång och kort sikt
  • Vi erbjuder kvalificerade utbildningar och certifieringar inom de senaste lösningarna

Uppdragslängd/Arbetstid
Heltid

Placering
Malmö

Lön och anställningsvillkor
Enligt avtal

Startdatum
Enligt överenskommelse

Ansökan

Välkommen med din ansökan till HR, Stine Lövstad, stine.lovstad@saldabit.se. Om du har frågor rörande tjänsten går det även bra att ringa Stine på 040-620 67 52.

Sista ansökningsdag är 31 mars, men ansök redan idag då urval och intervjuer hålls löpande.

Välkommen till en ny karriär!

 

Om Saldab
Saldab är ett framstående IT-företag som tillhandahåller en innovativ och trivsam arbetsmiljö där det ges stor möjlighet till utveckling. Vi erbjuder kvalificerade utbildningar och certifieringar inom de senaste lösningarna och tillsammans med motiverande och högpresterande kollegor har du roligt på jobbet samtidigt som du ständigt utmanas i att leverera de effektivaste lösningarna till kund. Här ges du verkligen möjlighet att utvecklas och göra karriär.