Hantering, managering och incidenthantering av din serverinfrastruktur

Kombinera med våra konsumtionsbaserade hostingtjänster där du endast betalar för det du nyttjar

Framtida felkällor identifieras och hanteras proaktivt

Vår tjänst proaktiv IT-drift ger möjlighet till hantering, managering och incidenthantering av din serverinfrastruktur samt tillhörande tjänster till en fast månadskostnad, vilket låter dig fokusera på din verksamhet och få kontroll på dina IT-kostnader.

Saldab ansvarar för att ditt företags driftsmiljö är uppdaterat och övervakad dygnet runt avseende larm, trender och loggar. Detta resulterar i att larm för vanliga och möjliga framtida felkällor identifieras och hanteras proaktivt. Skulle det dock vara att olyckan är framme tar Saldab fullt ansvar och löser problemet.

Enkla tilläggstjänster

Konsult- och projekttjänster

Våra drifttjänster kan byggas på med smarta funktioner och tjänster. Vid behov kan du också förlita dig på vår Servicedesk eller vår stora konsultorganisation som hjälper er med att lösa tekniska utmaningar, driva IT-projekt eller agera rådgivande i strategiska IT-beslut.

Server på kran hos Saldab

Slipp krångel med garantier, support och avtal på en volym som kanske inte nyttjas. Köp server på kran från Saldab där du enkelt kan skala upp och ner resurser och tjänster efter dina behov. Allt placerat i Saldabs egna toppmoderna datorhallar med bland annat tier- 4-klassat skalskydd baserad på den senaste teknologin.

Vi tillhandahåller även en självserviceportal där du i realtid t.ex. kan se belastningen på dina servrar, deploya nya efter befintliga mallar, samt skala upp eller ner resurser på de befintliga. Miljön är helt konsumtionsbaserad – det du nyttjar är det du betalar för.

Licenshantering

Låt Saldab assistera er med hantering och optimering av era licenser. Vi hjälper dig att hitta rätt avtal, produkter och versioner som samtidigt uppfyller de krav Microsoft har. I vår datorhall hyr vi ut licenser på månadsbasis vilket ger dig som kund en ökad flexibilitet i att kunna skala upp och ner.

Backup & Restore

Vi hjälper er att säkra er data oavsett om den befinner sig på en server, klientdator, mobil eller i molnet.

Tillgänglighet

Vi erbjuder en tillgänglighet om 99,9% på våra hostingtjänster, vilket är högre än branschstandard. Detta då vi vet att vår moderna teknologi och kompetenta konsulter tillsammans med bra redundans håller IT-miljön igång i alla lägen.

Servicedesk 24/7 – 365

Behovet av support dygnet runt, året runt är inga konstigheter för oss. Saldabs Servicedesk håller öppet årets alla dagar och timmar för snabb och effektiv hjälp.

Vår kontaktperson

Mikael Kvist

Telefon:  040-620 67 22
Epostadress: mikael.kvist@saldabit.se