Det har gjorts många undersökningar som visar att själva inköpskostnaden för exempelvis en PC, inte ens står för hälften av den faktiska kostnaden under dess livslängd.

Den största kostnaden är administration, uppgraderingar, användarsupport och produktivitetsbortfall. Detta påvisar vikten av att välja rätt produkt redan från början. På Saldab har vi därför ett tätt samarbete med de leverantörer som vi anser är ledande inom sitt område, och vi har ständigt ett öra mot rälsen för att inte missa nya innovativa lösningar som kan hjälpa våra kunder att förbättra sin IT-miljö. Detta i kombination med vår långa erfarenhet, mer än 20 år, och kompetenta och engagerade medarbetare gör att våra kunder kan känna sig trygga med våra förslag på produkter och lösningar.

Vårt motto är att det ska vara enkelt att vara kund till Saldab. De ska få snabb service och vara trygga med att vi tar fram rätt produkt redan från början

Ted Olsson
Tekniskt säljstöd

I vår webshop har vi jättemånga produkter, faktiskt närmare 130 000 st. Men det är egentligen ganska ointressant. Vi på Saldab gör nämligen allt vad vi kan för att våra kunder ska få ut så mycket som möjligt av sina IT-investeringar. Därför lägger vi såklart upp ett fokussortiment som är skräddarsytt efter respektive kunds unika behov och förutsättningar, och vad gäller förfrågningar utanför detta sortiment så har vi ett gott samarbete mellan våra säljare och konsulter, allt för att ta fram rätt produktförslag direkt.

Vårt erbjudande

Rådgivning
Webshop med skräddarsytt fokussortiment
Möjlighet till buffertlager, både onsite och offsite
Möjlighet till tilläggstjänster som exempelvis märkning, förkonfiguration och återtag
Kostnadskontroll genom samlade inköp
Finansieringslösningar

Vår kontaktperson

Mikael Kvist

Telefon:  040-620 67 22
Epostadress: mikael.kvist@saldabit.se